ျမန္မာျပည္တြင္ နယ္ပယ္ေဒသ အလုိက္ ပသရေသာ သီးျခားနတ္မ်ား ရွိသည္။ ထိုနတ္မ်ားကို မိဘ၊ ဘုိးဘြားဘီဘင္မွစ၍ အစဥ္အဆက္ ပသလာၾကသျဖင့္ မိဆုိင္ဖဆိုင္နတ္၊ ရုိးရာနတ္ဟူ၍ ေခၚၾကသည္။
အိမ္တြင္းနတ္၊ အိမ္ေစာင့္နတ္ အျဖစ္ မင္းမဟာဂီရိအျပင္၊ မိဆို္င္ဖဆိုင္နတ္ကုိလည္း ပသၾကသည္။ ေအာက္ျမန္မာျပည္တြင္ ေနထုိင္သူမ်ားက နံကရုိင္းမယ္ေတာ္ကိုလည္း ေကာင္း၊ တလုိင္းေက်ာ္နတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ပသၾကသည္။ ဦးရွင္ႀကီးမွာ ပင္လယ္ကိုယ္စားျပဳနတ္ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ျပင္ခရီးထြက္သူမ်ားက ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေစေရးႏွင့္ မိမိတို႕၏ ဆႏၵျပည့္၀ေစေရးအတြက္ ေစာင္မ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ဦးရွင္ႀကီးကို ပသၾကသည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ပင္လယ္ေရငန္၀င္သည့္ေဒသရွိ လူအားလံုးက ခရီးထြက္သည္ျဖစ္ေစ၊ အိမ္မွာေနသည္ျဖစ္ေစ ဦးရွင္ႀကီးကို ပသလာၾကသည္။
မံုရြာၿမိဳ႕နယ္တစ္၀ိုက္ရွိ လူမ်ားက အလံုဘုိးေတာ္ႀကီးကို လည္းေကာင္း၊ အေမေရရင္ကိုလည္းေကာင္း မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္အျဖစ္ ပသၾကသည္။ မႏၱေလးအနီးတစ္၀ုိက္မွ လူမ်ားကမူ ေတာင္ၿပံဳးမင္းညီေနာင္ကို မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္အျဖစ္လက္ခံထားသည္။
ေရႊဘုိနယ္တစ္၀ုိက္ကို ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ ဇီးေတာနတ္သည္ သူတုိ႔၏ မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္ျဖစ္သည္။ ကိုးၿမိဳ႕ရွင္နတ္၊ ပခန္းဦးမင္းေက်ာ္၊ ပုပၸားမယ္ေတာ္ စသျဖင့္ အရပ္ေဒသအလုိက္ ပသမႈရွိသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ဘည္။
အမိႏွင့္အဖသည္ တစ္နယ္တညး္သားျဖစ္ပါက ရိုးရာနတ္ပသမႈမွာ တူညီသည္ ။ ဥပမာ ဇနီးႏွင့္ ခင္ပြန္းသည္ ေရႊဘုိနယ္သားမ်ားျဖစ္ပါက မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္သည္ ဇီးေတာနတ္ျဖစ္သည္။ သားသမီးမ်ား၏ မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္သည္လည္း ဇီးေတာနတ္ျဖစ္သည္။
သုိ႕ေသာ္ ဖခင္သည္ မံုရြႊာနယ္မွ ျဖစ္ၿပီး မိခင္က ေရႊဘုိနယ္က ျဖစ္ပါက ဖခင္ဘက္မွ အလံုဘုိးဘုိးႀကီးႏွင့္ ဆုိင္ၿပီး မိခင္ဘက္မွ ဇီးေတာနတ္ႏွင့္သက္ဆုိင္သည္။ သူတို႕သည္ ထိုအိမ္ေထာင္စုႏွင့္သတ္ဆိုင္သည့္ နတ္ႏွစ္ပါးျဖစ္လာသည္။ ႏွစ္ပါးစလံုးကိုပင္ ပသၾကသည္။
ဤသို႔ေသာ အိမ္ေထာင္စုတြင္ သားသမီးမ်ား ေပါက္ဖြားလာေသာအခါ ကေလးမ်ားသည္ မည္သည့္နတ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ပါသနည္း ။ အလံုဘုိးဘုိးႀကီးေလာ၊ ဇီးေတာနတ္ေလ။ ဖခင္ဘက္ကိုလုိက္ၿပီး ပသမႈျပဳသေလာ။ မိခင္ဘက္ကို ပသမႈျပဳသေလာ။ အိမ္ေထာင္စုမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ ဖခင္ဘက္လိုက္သူမ်ားရွိသလို မိခင္ဘက္လိုက္ၿပီး ပသသူမ်ားလည္းရွိၾကသည္။ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွ နတ္မ်ားကို လက္ခံၿပီး ပသသူမ်ားလည္းရွိၾကသည္။
သို႕ေသာ ေျမးျမစ္မ်ားလက္ထက္တြင္ အားလံုးကုိလက္ခံပသ၍ မျဖစ္။ တစ္ဦးဦးကိုသာ လက္ခံပသရမည္ျဖစ္သည္။ သားသမီးလက္ထက္တြင္ မိဆိုင္ဖဆုိင္ ႏွစ္ဦးဆုိပါက ေျမးမ်ားလက္ထက္တြင္ ေလးဦး၊ ျမစ္မ်ားလက္ထက္တြင္ ရွစ္ဦး စသျဖင့္ အဆပြားလာမည္ျဖစ္ေပသည္။
ဤသို႕ျဖစ္လာသည့္အခါ ထင္ရွားသည့္နတ္ကို မိဆိုင္ဖဆုိင္အျဖစ္ပသၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေက်းရြာတစ္ရြာႏွစ္ရြာႏွင့္သာ သက္ဆုိင္သည့္နတ္ႏွင့္ ပခန္းဦးမင္းေက်ာ္ သို႕မဟုတ္ ေတာင္ၿပံဳးမင္းညီေနာင္တို႕ႏွင့္ ယွဥ္ပါက ဦးမင္းေက်ာ္ သို႕မဟုတ္ ေတာင္ၿပံဳးမင္းညီေနာင္ကို မိဆုိင္ဖဆုိင္အျဖစ္ ပသၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ျမန္မာတုိ႕တြင္ မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္အမ်ားအျပားပင္ရွိသည္။ အရပ္ေဒသ အနည္းငယ္ကြာျခားသြားရံုမွ်ႏွင့္ ေဒသနတ္ပသမႈမွာလည္း ကြဲျပားသြားသည္။
အင္းေစာင္းတြင္ ေနထုိင္ၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳလုပ္သူမ်ားက စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစေရးအတြက္ အင္းနတ္ကိုပသၾကသည္။ ထုိေဒသတြင္ စုိက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ကိုင္သူမ်ားကလည္း ေရတြင္အႏၱရာယ္မေရာက္ရေစရန္ အင္းနတ္ကိုပင္ ပသၾကသည္။ မိဘအဆင္အဆက္ပသလာၾကရာမွ အင္းနတ္သည္ ထုိသူတို႔၏ မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္ျဖစ္လာသည္။
စစ္ကုိင္းတုိင္ ရြာသစ္ႀကီးတစ္ဖက္ကမ္းရွိ ေက်ာက္တစ္လံုးလက္ပံ့ပင္တစ္၀ုိက္က မိဆိုင္ဖဆိုင္အျဖစ္ ပသသည့္နတ္ရွိသည္။ ထိုနတ္၏အမည္မွာ ဘကတင္းနတ္ျဖစ္၏။ ဘကျမင္းအင္းေဘးတြင္ နတ္စင္ရွိသည္။ အျခား နတ္စင္တို႕မွာ ရြာဦးတြင္ ရွိတတ္ေသာ္လည္း ဘကတင္းနတ္စင္မွာ ဘကျမင္းအင္းေဘးတြင္ရွိသည္။ အင္းေစာင့္နတ္ျဖစ္ဟန္တူသည္။ နတ္၏အမည္မွာ ျမန္မာအမည္ဟုတ္ဟန္မတူ မည္သို႕ေသာနတ္ျဖစ္သည္ကို ဆက္လက္ေလ့လာရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေပသည္။
ေယာနယ္တြင္ ေတာင္မ်ားေပါမ်ားရာ ရြာသူရြာသားမ်ားက ေတာင္ေစာင့္နတ္ကို ရိုးရာနတ္၊ မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္အျဖစ္ ပသၾကသည္။ နတ္ကိုေၾကာက္ရြံ၍ လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေပၚတက္ ထင္းခုတ္၊ ၀ါးခုတ္ စသည့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳမႈတစ္ခုခုအတြက္ လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္အား ပသၾကသည္။ သူတို႕အား ဒုကၡမေပးေစရန္ႏွင့္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ရန္ ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ပသလာၾကရာမွ ထိုေတာင္ေစာင့္နတ္မ်ားသည္ မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္ျဖစ္လာၾကသည္။
ထီးလင္းၿမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္သူအခ်ိဳ႕က ေက်ာက္မဆင္နတ္၊ ေတာင္ညိဳနတ္၊ ေတာင္လံုးနတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ထီးလင္းၿမိဳ႕နယ္ စုိ႕ျပားရြာတြင္ ေနထုိင္သူတို႕က ခြက္ေဆးေတာင္နတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ အုန္းတြဲရြာတြင္ ေနထုိင္သူတုိ႕က ေပါင္မင္းေတာင္နတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ က်င္းရြာတြင္ ေနထုိင္သူတို႕က အင္ေတာင္နတ္၊ ပံုေတာင္နတ္ကိုလည္းေကာင္း မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္အျဖစ္ ပသၾကသည္။
ေက်ာက္ထုနယ္တြင္ ေနထုိင္သူတုိ႕က ခမ္းကိုေတာင္၊ မအိုေတာင္ေစာင့္နတ္မ်ားကို ရိုးရာနတ္မ်ားအျဖစ္ ပသၾကသည္။ ထုိနတ္တို႕ကုိ ခတိုနတ္၊ မအိုနတ္ဟုေခၚၾကသည္။
မိုးကုတ္တြင္ အခ်ိဳ႕ကိုေမးျမန္းၾကည့္ရာ မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္ဟူ၍ တိတိက်က်မရွိဟု သုိ႕မဟုတ္ မသိသူမ်ားရွိၾကသည္။ ထိုအခါ
ရြာေစာင့္နတ္၊ ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္ျဖစ္သည့္ ျမင္းျဖဴရွင္ကိုပင္ မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္အျဖစ္ အခ်ိဳ႕က လက္ခံပသၾကသည္။
ရြာေစာင့္နတ္၊ ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္ျဖစ္သည့္ ျမင္းျဖဴရွင္ကိုပင္ မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္အျဖစ္ အခ်ိဳ႕က လက္ခံပသၾကသည္။
မိုးကုတ္ေျမတြင္ ရတနာတူူးေဖာ္ရာေျမျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ရတနာေစာ့္နတ္မ်ားဟု ယူဆႏုိင္သည့္ နတ္မ်ားကို ပသမႈျပဳလုပ္ၾကသည္။ ေရႊကိုင္သခင္မ၊ ေသာ့ကိုင္သခင္မ၊ အေနာက္ပိုင္းဘုိးေတာ္ႀကီး၊ ေခ်ာင္းဆံုဘိုးေတာ္ႀကီး ၊ ေက်ာက္ကုလားဘုိးဘုိးႀကီး၊ ဘုိးေတာ္မွိဳင္း တုိ႕သည္ မိုးကုတ္နယ္ေျမတြင္ ပသသည့္နတ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။
မႏၱေလးအနီးတစ္၀ုိက္တြင္ ေနထုိင္သျဖင့္ ေတာင္ျပဳန္းညီေနာင္သည္ မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္ျဖစ္ၾကသည္။ ေရႊဘုိသုိ္႕ေျပာင္းေရႊ႕ေနထုိင္သျဖင့္ ဇီးေတာနတ္ကို မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္အျဖစ္ ယူဆမရသကဲ့သို႕ ပဲခူးနယ္တြင္ ေနထုိင္သျဖင့္ နန္ကရုိင္းမယ္ေတာ္ကို လည္း ဤသိုိ႕ယူဆ၍ မရေပ။ ျမန္မာျပည္ မည္သည့္အရပ္တြင္ ေနထုိင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မိဆိုင္ဖဆုိင္ နတ္သည္ တသမတ္တည္းသာ ရွိရသည္။
ေျပာင္းလဲပသ၍မရေပ။
၀န္းသုိဇာတိျဖစ္ၿပီး ယခုထီးလင္းၿမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္သူတစ္ဦး၏ မိဆုိင္ဖဆုိင္နတ္မွာ မွိဳင္းတံုဘုိးေတာ္ႀကီးျဖစ္သည္။ ေပါက္ၿမိဳ႕ဇာတိ ထီးလင္းတြင္ ေနသူတစ္ဦးက ေရႊနေပကို ပသၾကသည္။ ပခုကၠဴသားက အေမေရရင္ကို ပသၿပီး စလင္းနယ္သားအတြက္မူ ကိုးေရရင္နတ္ႏွင့္ဆုိင္သည္။ လားရွိဳးဇာတိသားတစ္ဦး၏ မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္မွာ ကိုးၿမိဳ႕ရွင္ျဖစ္ၿပီး ေတာင္ငူမွေျပာင္းေရႊ႕လာသူတစ္ဦးကမူ နန္ကရိုင္းမယ္ေတာ္ကိုပသၾကသည္။
မိဆုိင္ဖဆုိင္နတ္ကိုသိပါက ထူသူ၏ ဇာတိဇာတ္ျမစ္သည္ မည္သည့္အရပ္ကျဖစ္မည္ကုိ ခန္႕မွန္းယူႏုိင္သည္။
မႏၱေလးအနီးစဥ့္ကိုင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဆည္ရြာတြင္ ေနထုိင္သူအမ်ိဳးသားတစ္ဦး၏ မိဆုိင္ဖဆုိင္နတ္မွာ တလုိင္းေက်ာ္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဆည္ရြာတြင္ေမြးဖြားေသာ္လည္း ဆည္ရြာသူ၊ ရြာသားမ်ားပသသည့္ ေရြကူးကေကာ္(ေရႊဖူးကေကာ္ ?) ႏွင့္သက္ဆုိင္မႈမရွိေပ။ ဖခင္ကလည္း ဆည္ရြာတြင္ ေမြးဖြားလာသည္ဟု ဆုိသည္။ သူတုိ႕၏ အဆက္တစ္ဆက္ဆက္သည္ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပုိင္းမွ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ဟန္တူေပသည္။
စိတ္မ၀င္စားသျဖင့္ မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္ကို အမႈမထားပသမႈမျပဳဘဲ ထားၾကသူ အေျမာက္အမ်ား ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ ေရာက္ရွိရာအရပ္ေဒသမွ နတ္ကိုကား ေျပာင္းလဲပသျခင္း မျပဳလုပ္ၾကေပ။
သားသမီးမ်ားလူလားမေျမာက္မီ မိဘမ်ား ကြယ္လြန္ေသဆံုးသြားၾကသျဖင့္ မိဆုိင္ဖဆုိင္နတ္ကို မေမးလုိက္ရလွ်င္ အခက္အခဲမရွိပါ။ မိဖ တို႕၏ ဇာတိဇာတ္ျမစ္ကိ ေျပာျပႏုိင္လွ်င္ နတ္ကေတာ္မ်ားက သက္ဆုိင္ရာမိဆုိင္ဖဆုိင္နတ္ကို ေျပာျပၾကေပလိမ့္မည္။
နတ္ကေတာ္တို႕အား ယံုၾကည္မႈမရွိသျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဓိဌာန္ၿပီး မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္ကို ေမးျမန္းသူလည္း ရွိသည္။ ကန္ေတာ့ပြဲထုိးၿပီး မိမိႏွင့္သတ္ဆုိင္ေသာနတ္ ဆိုပါက၊ မ၍ မရႏုိင္ေအာင္ေလးပါေစ၊ မသက္ဆုိင္ပါက ေပါ့ပါေစဟု အဓိဌာန္ၿပီး ကန္ေတာ့ပြဲကို မၾကည့္သည့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို စာေရးသူေတြ႕ၾကံဳဖူးသည္။ သူ႕အဓိဌာန္အတုိင္းသိရသည့္နတ္ကိုပင္ မိဆုိင္ဖဆုိင္နတ္အျဖစ္ သူသည္ ႏွစ္စဥ္ပသလွ်က္ရွိ၏။
မိဆိုင္ဖဆုိင္နတ္မ်ားသည္ ေဒသနတ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သူ႕ေဒသႏွင့္ သူအပိုင္စားရေသာ နတ္မ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ တစ္ရပ္တစ္ပါးမွ ေျပာင္းေရႊ႕လာသူမ်ားက သယ္ေဆာင္လာသျဖင့္ အျခားေဒသမွနတ္မ်ား မိမိပုိင္နက္အတြင္း သို႕ ေရာက္ရွိလာေသာ္ လည္း မည္သို႕မွ်မျဖစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူယွဥ္တြဲ ေနထုိင္ၾကသည္ကို အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေတြ႕ရေပသတည္း။ ။
No comments:
Post a Comment